Tips från min bokklubb

DSC_0017

Sedan ganska många år tillbaka är jag med i en bokklubb. Vi är inte så många medlemmar och i ärlighetens namn så avhandlas boken rätt så snabbt och sedan pratar vi på om allt möjligt annat. Men den där boken blir ändå kittet som håller ihop oss och det har hunnit bli några titlar på de här åren. Här kommer tre böcker som jag (och även de andra om jag inte minns fel) tycker väldigt bra om. Det är någon annan i bokklubben som valt just de här böckerna och jag tror faktiskt inte jag hade läst dem om det inte vore för att jag var tvungen. Ytterligare en fördel med bokklubb, man får upp ögonen för lite allt möjligt. Dock måste tilläggas att vi har ganska lik smak i vår bokklubb.

Flickan med glasfötter av Ali Shaw – En väldigt fin kärlekshistoria som handlar om Ida MacLaird och Midas Crook. Hon förvandlas sakta till glas och han är en ung enstöring. De träffas och dras in i varandras liv.

Jämlikhetsanden av Richard Wilkinsson och Kate Pickett – En riktigt bra och läsvärd faktabok om varför jämlika samhällen nästan alltid är bättre samhällen.

Nattens Cirkus av Erin Morgenstern – Handlar om Le Cirque des Reves, en mycket ovanlig cirkus där allt kan hända. Vi får följa Celia och Marco genom en förtrollad värld som är helt fantastiks att läsa om.

En reaktion på ”Tips från min bokklubb

Kommentera

