Söndagslista

Hittade en liten lista hos Elsa Billgren som i sin tur lånat den från HanaPee, den fick inspirera till en liten bokfokuserad söndagslista.

DSC_0026

Bäst i veckan

Bästa läsupplevelsen var Pannkakstårtan av Sven Nordqvist som var godnattsaga någon av kvällarna i veckan.

Sämst i veckan

Har faktiskt inte läst något under veckan som jag tyckte var dåligt.

Det tänker jag mycket på

Att jag vill städa upp i bokhyllan, den håller på att sprängas.

DSC_0036

Det dricker jag

När jag läser oftast ingenting, möjligtvis en kopp te.

Nästa vecka ser jag fram emot

Att sitta i solen och hinna läsa några sidor ur Chicago av Alaa Al-Aswany. Eftersom maken har semester så borde det vara genomförbart.

Och mest av allt önskar jag detta

Att köpa ett gäng glossiga magasin, lite lösgodis och sedan krypa upp i soffan och läsa ostört så länge jag vill.

En reaktion på ”Söndagslista

Kommentera

