Läste precis ut

I skymningen sjunger koltrasten av Linda Olsson. Boken fick jag av min svärmor som läst den och tyckt mycket om den. För flera år sedan läste jag hennes bok Nu vill jag sjunga dig milda sånger, och jag vill minnas att jag tycket den var läsvärd.

I skymningen sjunger koltrasten handlar om Elias, Otto och Elisabeth, tre människor med olika bakgrund och olika åldrar som alla bor i samma hus. Deras liv vävs samman och vi får följa de tre utveckla en vänskap.

I början hade jag svårt för feelgood-känslan över boken, inte för att jag har något emot den genren, men jag trodde inte det var en sådan bok jag fått i min hand och allt eftersom jag läste insåg jag att det var det verkligen inte. Det är en lättläst bok, inte som i ytlig utan mer att den är driven framåt, och jag var intresserad av hur det skulle gå för karaktärerna. Ändå var jag länge kluven till boken. Men det ändrade slutet på, det var helt perfekt! Så detta var faktiskt en bok jag tyckte om och kan rekommendera.

DSC_0046

En reaktion på ”Läste precis ut

Kommentera

