Lisa och de flygande barnen

DSC_0006

Den här boken av Posy Simmonds läste mina föräldrar för mig när jag var liten och nu läser jag den för min dotter. Hittade den senast jag var hemma och hälsade på och det är så roligt att få dela den med mina barn. Boken handlar om Lisa som är arg. Arg, arg, arg tills hon träffar de flygande barnen. Den är skriven i serieform och figuren Lisa är så skönt icke inställsam. En fin liten förebild för små barn.

Tror inte att den finns att köpa längre, men kanske på nån loppis, tradera eller liknande.

En reaktion på ”Lisa och de flygande barnen

Kommentera

