Vad vi läst

Den här veckan lyckades jag faktiskt läsa ut två böcker, nämligen dessa:

DSC_0027DSC_0036

Inte helt hundra av Caroline Hainer – Boken börjar med att Caroline får ett relationsförbud och vill förstå vad som krävs för att få en relation att lyckas. Vi får sedan följa henne genom en rad misslyckade förhållande när hon söker svaret. Välskriven och lättläst bok, ypperligt underhållande för stunden men kanske inget som stannar kvar länge.

Chicago av Alaa Al-Aswany – Handlingen kretsar främst kring några studenter och lärare vid ett universitet i USA. Merparten av karaktärerna har rötter i Egypten och landet är hela tiden närvarande även om boken utspelar sig i Chicago. Den här tog tid att läsa och att komma in i för mig. Det var ganska många karaktärer att hålla ordning på och jag kan tycka att en del av dem var ganska endimensionella, speciellt i början av boken. Men så ungefär halvvägs så började det ta sig, jag fick ordning på karaktärerna och de djupnade lite. Mot slutet var jag riktigt intresserad av att få reda på hur det skulle gå.

Jag och barnen har också hunnit läsa en del, dessa två favoriter har lästs igen och igen. Läs mer om dem här och här.

150DSC_0020

Vad har ni läst i veckan? Något som varit riktigt bra?

Kommentera

