Livet på en pinne

Var en sväng på biblioteket i veckan och då hittade jag bland mycket annat Livet på en pinne av Maria Nilsson Thore.

DSC_0001

Det är en jättefin bok som innehåller små dikter om livets resa från ett fågelperspektiv, från ägg till flygfärdig. Det låter kanske lite konstigt men det är så väldigt fint genomfört.  När jag började läsa för min 2,5-åring trodde jag först att hon inte skulle lyssna klart eftersom boken inte har någon egentlig historia, men hon ville läsa den flera gånger och ställde alla möjliga frågor om saker vi läste och såg (så de farhågorna kom snabbt på skam).

Texten är alltså väldigt fin och detsamma gäller bilderna, Maria Nilsson Thores böcker får mig att önska att jag kunde teckna.

Tidigare har vi läst Treo, Enis och en till av samma författare, läs vad vi tycker om den här.

2 reaktioner på ”Livet på en pinne

Kommentera

