En liten enkät så här på söndagskvällen

Såg en enkät hos Lottens Bokblogg, som hon i sin tur tagit från Bokbabbel, jag tar mig friheten att sno några av frågorna för att summera min läsning just nu.

Läser just nu: Den skakande kvinnan: eller en historia om mina nerver av Siri Hustvedt

Läste just ut: Bokklubben vid livets slut av Will Schwalbe, en liten recension på den dyker snart upp.

Läser snart: Huset Longbourne av Jo Baker. Det är min nästa bokklubbsbok så det är dags att börja läsa.

Senaste boken jag fick: Måste ha varit den här tror jag.

Senaste boken jag köpte: Rassel prassel puss av Hanna Lundström och Maija Hurmes

Senaste väldigt övertygande recensionen: Bokhora skrev om Marie-Louise Ekmans två liv av Klas Gustafson  och den recensionen övertygade mig om att sätta upp den boken på läslistan. För övrigt har jag på sistone fått så himla mycket bra tips från bloggen Bokhora, bl.a. Rassel prassel puss.

Biblioteksböcker: Oj, hur många som helst just nu, barnböcker, kokböcker, noveller och skönlitteratur, har nog varit en aning optimistisk i mitt lånande. De som går varmast är utan tvekan Bockarna Bruse på badhuset av Bjorn Rorvik och en bok om Grodan av Max Velthuijs.

2 reaktioner på ”En liten enkät så här på söndagskvällen

Kommentera

