Tips på kokbok

Vid ett besök på biblioteket hittade jag en kokbok från Saltå Kvarn. Den fick följa med hem för lite provlagning.

DSC_0001

Den innehåller dels en liten faktadel om olika bönor, gryn m.m och en del som i sin tur innehåller recept för mat, bröd och bakverk. Matdelen innehåller både vegetariska- och fiskrecept, dock inga med kött. Jag har lagat några maträtter och bakat några av kakorna. Allt har varit lättlagat, innehållit basingredienser, i alla fall för mig, och det har blivit supergott. Många av bakverken är dessutom glutenfria, kul tycker jag som har en del glutenintoleranta vänner. Jag har faktiskt blivit riktigt förtjust i den här kokboken och skulle nog kunna tänka mig att köpa hem den.

En reaktion på ”Tips på kokbok

Kommentera

