En liten reflektion vid min bokhylla

DSC_0033

Tänkte vara med i Lyrans Noblessers Tema-trio den här veckan, hennes tema denna gång var män som skriver om kvinnor. Men när jag började kika i bokhyllan efter roliga böcker att ta med så insåg jag att det är försvinnande få böcker av män i min bokhylla, och de jag hade handlade inte om några kvinnor tyvärr.

Lustigt, har verkligen inte strävat efter att välja mestadels kvinnliga författare att bära hem och läsa, men så har det tydligen blivit.

Kommentera

