Kort om nobelpriset i litteratur

Det bloggas och funderas kring nobelpriset i litteratur som tydligen ska tillkännages på torsdag. Hittade den här listan på SvD idag, av de tolv på listan har jag bara läst DeLillo, Oates och Murakami. De två sistnämnda tycker jag mycket om, DeLillo blev dock ingen favorit. Läste hans bok Falling man och den tog aldrig riktigt tag i mig.

Tänker inte ens våga mig på en gissning om vem som får nobelpriset. Däremot ska jag ta och läsa Aleksijevitj, Farah och El Saadawi, så tack för dem tipsen nobelpriset!

Kommentera

