Några frågor och svar

Har sett den här listan lite varstans, men den är gjord av Booksessed. Sådana här små listor med frågor tycker jag alltid är kul att läsa och svara på, så här kommer mina svar.

1:Hur hittar du nya böcker att läsa? Jag får tips från vänner, andra bokbloggar, min svärmor, strövar planlöst på biblioteket och i bokhandeln, samt slösurfar på internetbokhandlarna. Finns så många ställen att hitta boktips på tycker jag, så böcker att läsa saknas aldrig!

2:Hur kommer det sig att du började läsa? Alla kvinnor på min mammas sida av släkten läser, och läser mycket, så det verkar finnas i blodet:) Skämt åsido så har jag alltid läst mycket, var en riktig bokmal när jag var liten. Såklart har jag haft perioder i livet när läsningen fått stå tillbaka lite, men för det mesta finns det en bok på nattduksbordet. Tycker att läsningen alltid gett mig så mycket, så jag är väldigt glad att jag tycker om det.

3:Hur har din smak för litteratur förändrats genom åren? Svår fråga, mycket så klart, dels beroende på vilken ålder jag befunnit mig i, samt vad som varit viktigt just då. Kan säga att jag läser mindre hästböcker nu än jag gjorde när jag var barn. Men på senare år, säg de tio senaste, så är det nog inga jätteförändringar. Möjligtvis var det mer deckare och lättsamma chick lit för.

4:Hur ofta köper du böcker? Ganska ofta, är svag för reor på nätet och att fynda böcker på loppisar. Jag köper ganska få böcker till fullpris inser jag nu, förutom när jag går en runda på Pocketshop eller köper någon barnbok.

5:Hur kom det sig att du började blogga? Som mammaledig känner jag att jag vill ha något lite kreativt som jag kan pyssla med, som bara är mitt men som inte heller tar mer tid i anspråk än jag själv väljer att lägga på det. Sedan har jag även märkt att det i en tillvaro där läsning inte alltid kan ta så mycket plats, så ger det mig en anledning att läsa lite mer, typ jag måste läsa lite till bloggen istället för att ta itu med disken.

6:Hur reagerar du om du inte tycker om slutet på en bok? Jag tycker ganska sällan illa om slutet på en bok, vet inte riktigt varför det är så, men kan känna att slutet alltid är bokens på något sätt, oavsett hur det slutar.

7:Hur ofta bläddrar du fram och smygtittar på slutet av en bok? Lyckas alltid hålla mig ifrån det.

Kommentera

