Tematrio- Priser och sån´t

74acf-tematrioJag deltar även denna vecka i Lyrans Noblessers Tematrio och denna vecka är temat härligt generöst tycker jag. Böckerna ska vara nominerade eller vinnare till något pris. De fick vara lästa eller stå på listan över sånt som ska läsas. Jag kör på det senare och här kommer min trio. De har i nämnd ordning fått Nobelpriset 1909, the Man Booker Prize 2013 och Elsa Beskow-plaketten 2013.

Gösta Berlings saga av Selma Lagerlöf: Behöver knappast någon närmare presentation, för egen del känner jag att det är dags för lite Selma.

Himlakroppar av Eleanor Catton: Fick boken av min svägerska som har läst den och nu vill diskutera boken med någon. Jag fick den äran, men får sätta igång snart för det är en riktig tegelsten.

Skuggsidan av Per Gustavsson: En bok för de mindre familjemedlemmarna.

19 reaktioner på ”Tematrio- Priser och sån´t

Kommentera

