Lite poesi

Jag har aldrig läst speciellt mycket poesi, men på senaste har jag blivit lite sugen på att försöka mig på att läsa och förhoppningsvis ta till mig lite poesi. Efter ett tips från Bokhora köpte jag hem Rassel prassel puss av Hanna Lundström och Maija Hurme. Det är en underbar liten pärla för små barn. Underfundiga små rim om saker de kan relatera till, ackompanjerat av underbara bilder, återigen, jag önskar att jag kunde teckna. Jag kan verkligen rekommendera den här.

På biblioteket hittade jag Den sista kontinenten som innehåller poesi av sex författare. Jag älskade inte alla texterna, men jag uppskattade att läsa flera av dem. Boken är den tredje delen i Brombergs poesiserie Blå blixt. Så detta var två bra böcker för mig som inte läst så mycket poesi innan.

DSC_0006

2 reaktioner på ”Lite poesi

  1. […] Nu var det inte helt enkelt att hitta något kul att läsa om en ångbastu, men den underbara boken Rassel Prassel Puss av Hanna Lundström och Maija Hurme innehåller åtminstone en dikt som heter Vara Bastu. Och den här lilla pärlan till bok tipsar jag gärna om! Det är en fantastisk bok med poesi för små barn. Jag har skrivit om den tidigare här. […]

    Gilla

Kommentera

