Tematrio- Kanada

f624c-tematrio

Måndag igen och idag vill Lyrans Noblesser att vi listar tre saker från Kanada som vi tycker om. Jag lyckades hitta tre kanadensiska författare som jag läst, tycker om och haft behållning av. Här kommer dem.

Först måste jag nämna (det kanske lite tråkiga men ändå för mig självklara valet) Alice Munro. Jag är väldigt förtjust i hennes noveller.

Margaret Atwood är en annan kanadensisk författare som jag läste mycket av för ganska många år sedan. Speciellt minns jag att jag gillade Cat`s Eye och  Alias Grace. Jag tror att det är dags att läsa om något av Atwood!

Och mitt tredjeval blir Naomi Klein, läste hennes No Logo, även det en herrans massa år sedan, och nu är jag sugen på att läsa Det här förändrar allt: kapitalismen kontra klimatet. Någon som läst den?

27 reaktioner på ”Tematrio- Kanada

  1. En Munro står i hyllan på vänt, Atwoods Cat´s Eye blev jag nyfiken på nu, och den sista av Naomi Klein måste jag bara se till att läsa! Tack för bra tips! 🙂

    Gilla

  2. Jag har inte läst någon av dina ännu – det är rent upprörande! Särskilt vad gäller Munro och Atwood, som jag tänkt läsa hur länge som helst. Kanske till jullovet!

    Gilla

Kommentera

