Hett i hyllan

Bokföring enligt Monika skriver om sina hyllvärmare varje torsdag. Jag tycker det är en kul idé så jag lägger upp någon lite då och då, och just den här veckan hittade jag en väldigt passande. Måndagens tematrio, som Lyrans Noblesser ordnar, handlade om Kanada. Jag skrev bland annat om författaren Margaret Atwood och insåg i samband med det att jag inte läst något av henne på länge och att det verkligen är dags igen. Så när jag tittade igenom bokhyllan efter någon hyllvärmare (har inte så jättemånga) så hittade jag den här boken.

DSC_0010

Leva i synd av nämnda Atwood. Jippi, den flög genast in i högen med böcker som jag vill läsa. På baksidan beskrivs den som ”en samling noveller som nästan blir en roman, eller som en roman uppbruten i elva noveller”. Låter perfekt även för den här utmaningen.

2 reaktioner på ”Hett i hyllan

Kommentera

