Nyårslöftestaggen

 

Har sett den här roliga listan på diverse bloggar, från början kommer den från Bokentusiasten. Egentligen är jag ganska försiktig med att delta i utmaningar och liknande där man låser sig vid vissa titlar och författare, jag tycker att det gör min läsning lite styrd och det vill jag absolut undvika. Men på den här listan platsar böcker som jag ändå tänkt läsa. Och för att motsäga mig själv lite till så tänker jag även delta i Boktolvan i år, ett inlägg om det kommer senare i veckan.

  1. En klassiker jag lovar att läsa: Svindlande höjder av Emily Brontë
  2. En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta: Jag lovar i alla fall att börja läsa del två av Peter Mays Lewistriologi
  3. En bokserie jag lovar att påbörja: Har så fruktansvärt dålig koll på bokserier, någon som har något förslag.
  4. En författare (som jag inte läst tidigare) jag lovar att läsa något av: Karolina Ramqvist
  5. En bok jag lovar att läsa om: Garp och hans värld av John Irving
  6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska: Jag vill läsa mer poesi, så här är alla tips välkomna.
  7. Ett seriealbum jag lovar att läsa: Något av Liv Strömqvist
  8. En novell jag lovar att läsa: The pearl av John Steinbeck
  9. En bok som handlar om ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa: Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson
  10. En länge ägd oläst bok jag lovar att läsa: Allt är upplyst av Jonathan Safran Foer
  11. En debut jag lovar att läsa: Komma och gå av Taiye Selasi
  12. En bok eller bokserie (som jag tidigare gett upp/dömt ut) jag lovar att ge en ny chans:Den vita borgen av Orhan Pamuk
  13. Tagga några andra! Alla som vill!
Kommentera

