Ett nischat tips och min bästa bok 2015

Min bästa bok 2015 är något udda, men den bok som utan konkurrens hjälpt mig mest förra året är denna:

DSC_0039
Amning i vardagen av Marit Olanders

 

Är du inte det minsta intresserad av en bok om amning så rekommenderar jag att du hoppa över det här inlägget:)

När jag fick min äldsta dotter fungerade inte amningen till hundra procent. Jag har inga åsikter om amning/ersättning, eller min åsikt är att alla gör det som känns och passar bäst. Men vi var så innerligt trötta på att blanda ersättning och ta med tusen prylar så fort vi skulle någonstans, så när bebis nr 2 var på gång så bestämde vi oss för att försöka få amningen att fungera den här gången. Jag vände mig till Amningshjälpen och blev tipsad om boken Amning i vardagen av Marit Olanders.

Den har verkligen hjälpt mig. Dels läste vi på innan och sedan har jag använt den som en uppslagsbok för tips när olika saker krånglat. Den säger sig vara neutral i sin inställning till amning, men såklart är en bok som handlar om amning i vardagen pro amning. Däremot tycker jag att den saknar pekpinnar och den presenterar fakta på ett enkelt och lättillgängligt sätt. Det är absolut ingen tung läsning.

Är man ute efter en bok om amning och vill få tips om allt från vad man kan göra vid mjölkstockning till hur man ska introducera mat, så är det här en bra bok.

En reaktion på ”Ett nischat tips och min bästa bok 2015

Kommentera

