29 saker jag älskar, mina barn

Första inlägget i serien får bli en liten hyllning till mina två pluttisar! Som ger mig så mycket, som fyller mina dagar med tusen upptåg och som tillsammans har så roligt. Som tur är gillar de även böcker! Den lilla förvisso mest att tugga på, men sakta börjar intresset för vad som finns på sidorna att vakna.

Just nu läser vi dessa två barnböcker på repeat. Nöff nöff Benny handlar passande nog om Benny och hans lillebror. De går ut för att leka och träffar Klara. Gittan är en annan favorit. Tidigare har vi läst de tre andra böckerna i serien, men Gittan gömmer bort sej har vi inte hittat förrän nu. Och tillsammans med Gittan och älgbrorsorna så är det här helt klart min favorit. Gittan gör något tokigt och en vuxen blir arg, något som alla barn råkar ut för och kan relatera till.

DSC_0049
Nöff nöff Benny av Barbro Lindgren/Olof Landström och Gittan gömmer bort sej av Pija Lindenbaum.
Kommentera

