29 saker jag älskar, att odla

Jag älskar att odla saker. Pilla ned ett frö i jorden, se något växa upp och helst kunna äta upp det en vacker dag. Jag är verkligen ingen expert, men learning by doing, eller hur. Till min hjälp har jag dessa böcker.

DSC_0030.JPG

Odla grönsaker och kryddörter av Guy Barter använder jag främst för att välja ut vad jag ska odla och lära mig hur just den plantan trivs bäst.

Handbok för din trädgård, hur du gör steg för steg av Susanna Hultin använder jag lite mer övergripande, t.ex. när jag får problem med skadedjur eller vill beskära en buske.

Både är bra böcker för en novis som mig!

 

4 reaktioner på ”29 saker jag älskar, att odla

Kommentera

