29 saker jag älskar, min bokklubb

Jag är med i en fantastiskt fin bokklubb med tre underbara vänner. Vi ses inte jätteofta, ungefär varannan månad, men bokklubbsmötena fyller mig alltid med energi.

DSC_0039.JPG

Och vad passar bättre att tipsa om idag än denna bok. Jag har skrivit om Bokklubben vid livets slut av Will Schwalbe tidigare och då lätt det så här:

”Läste ut Bokklubben vid livets slut av Will Schwalbe för ett tag sedan. Den handlar om mor och son som på grund av moderns cancer får spendera mycket tid i väntrum och sjukhusmiljöer. De börjar läsa och prata om böcker och helt plötsligt har det hela utvecklat sig till en liten bokklubb. Det är en sann berättelse och jag tycker att den är väldigt fin. Den fick mig att tänka en hel del på förhållandet till mina föräldrar, hur vill jag att det ska vara och vad är viktigt under den tid vi har tillsammans. Jag jobbade tidigare med vård för cancerpatienter och har sett hur livet kan förändras snabbt p.g.a. sjukdom, så för mig handlade boken om sådant som jag tänkt mycket på redan innan.

Som ett litet plus fick jag även många boktips, det är fantastiskt att läsa de stycken i boken som återberättar samtalen Will och hans mamma hade om böcker. ”

Det är som sagt en väldigt fin hyllning till moderns liv och boken kan såklart låta tung med tanke på dess innehåll, men det är ändå en hoppfull berättelse. Det blir den tack vare samtalen mellan mor och son.

 

En reaktion på ”29 saker jag älskar, min bokklubb

Kommentera

