29 saker jag älskar, sömn

Ja vem gillar inte att sova? Just nu sover jag inte superbra, men så är det med små barn. Så när jag hittade en bok med titeln en perfekt natt, varför du sover och hur du gör det bättre, var jag bara tvungen att läsa. Boken beskriver utförligt vad som styr vår sömn, varför vissa av oss är morgonpigga och andra kvällspigga. Hur har vi sovit under historiens gång och varför? Hur kan vi sova bättre? Det är andra aspekter kring sömn som boken tar upp. Det är intressant läsning med för mig en hel del ny kunskap. Det är lättillgängligt, men inte för basalt. Helt enkelt en bok för den som är det minsta intresserad av sömn.

DSC_0085.JPG
En perfekt natt, varför du sover och hur du gör det bättre av Björn Hedensjö
3 reaktioner på ”29 saker jag älskar, sömn

  1. Åh alltså jag tycker det är underbart att krypa ner i sängen varje kväll och att drömma och morna sig. Haha kul att du också är ett fan av sömn. 😉 Måste faktiskt köpa denna bok 😀

    Gilla

Kommentera

