29 saker jag älskar, sötsaker

Jag älskar sötsaker! Och jag är egentligen inte jätterädd för socker, mjöl och mjölkprodukter i rimliga mängder, men ibland kan det vara skönt att baka något som är både gott och lite nyttigare. Då kan jag rekommendera Smarta sötsaker av Ulrika Hoffer. För det mesta enkla recept som blir goda och mättar bra. Det är dessutom smidiga recept när man bakar med små barn, det är t.ex. lätt för dem att mäta upp en deciliter dadlar eller nötter utan allt för mycket kladd. I boken finns bakverk, efterrätter, glass, små godbitar och goda drycker. Något för alla helt enkelt!

DSC_0001

Här är även två länkar som jag använder för inspiration och recept när jag vill baka något mera traditionellt, fikastunder och söta saker.

2 reaktioner på ”29 saker jag älskar, sötsaker

Kommentera

