29 saker jag älskar, att fotografera

För många år sedan fick jag en systemkamera av min man och ändå tills i våras fotade jag aldrig med något annat än auto. Så bestämde jag mig för att gå en fotokurs för föräldralediga (det kan jag varmt rekommendera, så kul att göra något med sitt barn som inte bara innebär sång och ramsor), och nu vet jag vad ISO, vitbalans och slutartid är. Jag är en supernovis, men tycker det är väldigt roligt och vill gärna lära mig mer.

DSC_0060.JPG

Idag rekommendera jag en bok med Lee Millers bilder. Miller föddes 1907 och började sin karriär som modell innan hon ställde sig bakom kameran. Som fotograf arbetade hon bland annat som krigsfotograf under andra världskriget och hon var även anlitad av Vouge. Läs mer om Lee Miller här.

Kommentera

