29 saker jag älskar, min fåtölj

….och innan den blev min var den min mormors. Jag vet inte vad det är jag tycker så mycket om med den, kanske är det den gröna färgen, de fulsnygga blommorna eller helt enkelt att den varit min mormors. Lite kul är det också att min dotter ofta kryper upp och vilar sig i den, hon som har samma namn som den tidigare ägaren.

DSC_0052.JPG

Vad passar för bok idag då? Jo denna pärla av Taiye Selasi. Komma och gå handlar om en familj, en mamma, en pappa och fyra barn. Det handlar om deras rötter, avsaknad av familj och släkt och hur det har format dem på olika sätt. Det är en underbar debutroman med ett språk som porlar fram. Historien griper tag och jag sträckläste i stort sett den här. Jag hade höga förväntningar och de infriades.

4 reaktioner på ”29 saker jag älskar, min fåtölj

Kommentera

