29 saker jag älskar, inspirerande kvinnor

Inspiration är härligt och här kommer två kvinnor som ger mig just det.

DSC_0017

Jag måste i och för sig säga att jag inte älskade Not that kind of girl (men läsvärd är den helt klart), men jag tycker däremot att Lena Dunham själv är väldigt inspirerande. Jag har sett henne i lite olika tv-intervjuer och jag tycker alltid att hon är smart, rolig o.s.v. men också väldigt mänsklig, och med det menar jag att hon inte känns ouppnåelig. Hon utstrålar liksom inte ständig perfektion i allt, utan jag känner att jag kan relatera till henne. Det känns som att hon verkligen kan bjuda på sig själv och det är nog det som jag gillar. Lena Dunham och Jenni Konner driver även nyhetsbrevet Lenny letter. Värt att kika på tycker jag.

DSC_0081

En annan inspirerande kvinna är Marie-Louise Ekman och den här boken tycker jag dessutom väldigt mycket om. Jag har tidigare skrivit om den här.

 

Kommentera

