29 saker jag älskar, gå på museum

Bra museum finns överallt, men en fördel med att bo nära Stockholm är att där finns så många museum att välja mellan. Idag tog sig familjen iväg till museiparken på Gärdet i Stockholm och där besökte vi Tekniska- och Polismuseet. Så himla roligt. Och båda är ju så klart toppen för barn. Där finns även Riksidrottsmuseet, Sjöhistoriska och Etnografiska museet.

Ett annat väldigt barnvänligt museum är Spårvägsmuseet som ligger på Södermalm. Toppen för lite mindre barn, med mycket öppna ytor och massor med kul att titta på.

Lästips till det här då. Tja, de flesta museum har en museishop och vissa är riktigt bra. På Tekniska museet har jag t.ex. köpt kluriga och roliga julklappar till mina brorsbarn flera gånger och bokhandeln på Junibacken är en stor del av behållningen med ett besök där, tycker i alla fall jag.

2 reaktioner på ”29 saker jag älskar, gå på museum

  1. Jag älskar också museum. Det är så mysigt. Jag tycker i princip alltid om museum vad de än är om haha XD Utom moderna museet! Jag förstår mig tydligen inte på modern konst LOL XD
    Men etnografiska, fotografiska, medelhavsmuseet, och tekniska och naturhistoriska är härliga 🙂

    Gilla

    • Känner lite samma sak, gillar att gå på alla möjliga museum. Alltid lär man sig något och som du säger, det är mysigt. Gillar faktiskt även moderna museet. Kanske inte allt som ställs ut där, men jag har varit på några bra utställningar där.

      Gilla

Kommentera

