29 saker jag älskar, färg

Så här kommer ett gäng omslag med mycket färg!

DSC_0076.JPG

Leva i synd av Margaret Atwood: Den har jag skrivit om här.

Gräset sjunger av Doris Lessing: Står i hyllan för oläst.

Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson: Köpt på förra årets bokrea och ännu inte läst, får bli ändring på det. Har förresten sett den även på detta års bokrea.

Allt är upplyst av Jonathan Safran Foer: Ligger även den på hyllan för oläst.

Våtmarker av Charlotte Roche: Berättaren är en ung kvinna som ligger inlagd på sjukhus och boken handlar bland annat om besatthet, sorg och sex. Det här är en mycket skum bok och troligtvis det äckligaste jag någonsin läst (och inte äckligt som i otäckt). Tror faktiskt inte jag rekommenderar den här, men omslaget passade så bra in med sin härliga rosa färg. Men som sagt, läs på egen risk.

Kommentera

