Topp Tio Tisdag

Jag har av någon anledning aldrig tidigare kommit mig för att delta i topp tio tisdag, men jag älskar listor så idag gör jag ett försök. Veckans lista ska bestå av 10 böcker jag vill läsa i vår. Här kommer några hyllvärmare, några reafynd och några ljudböcker.

  1. Vild av Cheryl Strayed
  2. Fem gånger mer kärlek av Martin Forster
  3. Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson
  4. Sörja för de sina av Kristina Sandberg
  5. Mrs Dalloway av Virginia Wolf
  6. Svart kvinna av Fanna Ndow Norrby
  7. Bad Feminist av Roxane Gay
  8. Kära Liv och Caroline av Caroline Ringskog Ferrada-Nolis och Liv Strömqvist
  9. Elva sorters ensamhet av Richard Yates
  10. Mary Jones historia av Elin Boardy

Känns som en bra lista, jag tror faktiskt att en hel del av dessa kommer att bli lästa.

 

 

4 reaktioner på ”Topp Tio Tisdag

Kommentera

