Miljötipset

Jag tänkte dra igång mitt lilla tema som jag tidigare körde varje onsdag, nämligen miljötipset. Tanken är att jag ska tipsa om något läsbart kring vår miljö och klimatfrågor. Jag kommer inte hålla stenhårt på att det ska vara just ett lästips, men oftast kommer det vara det.

Idag vill jag dock tipsa om något inte så läsrelaterat, nämligen att på lördag den 16/4 anordnar Naturskyddsföreningen Sveriges största klädbytardag.  Här kan du läsa mer om hur det går till och vart ditt närmaste event finns.

Så rensa ut några garderobsvärmare och byt till dig något du kommer använda!

 

Kommentera

