Kul enkät

Jag hittade en kul enkät hos Livet och L.A, hon hade i sin tur hittat den hos niotillfem. Den är inte så bokrelaterad, men en liten bokfråga smyger sig in på slutet!

HAR DU?
Folköl i kylen:
Nej, är så nära absolutist man kan komma utan att vara det. Och dessutom tycker jag inte om öl, dricker jag alkohol är det möjligen lite vin eller champagne.
Något husdjur:
Nej, tack och lov. Fasar för när mina barn kommer börja tjata om att få djur. Har inget emot djur, bara de inte bor hemma hos mig!
Någon favoriträtt:
Är väldigt förtjust i en riktigt god, hemlagad köttfärssås och spaghetti.

Köttfärssås och spagetti
Bild från coop.se/recept.

Några framtidsplaner: 
Njuta av sommaren och den sista föräldraledigheten, umgås så mycket som möjligt med vänner och familj. Det får nog räcka som framtidsplaner just nu.

DSC_0036

Någon sjukdom:
Nej.
Några MVG:n:
Hade den betygsskalan när jag gick på högstadiet och gymnasiet och hade några MVG, kommer inte i håg i vad just nu, men garanterat inte i de naturvetenskapliga ämnena.
Något beroende:
Skulle vara lösgodis då.
Nagellack:
Har jobbat ganska många år inom vården och då har jag vant mig av med nagellack.
Någon vän som bor i ett annat land:
Ja, men just nu ingen av de närmaste.

Vad?

Avskyr du:
Intolerans och gröt.
Längtar du mest efter:
Sommar och att hela familjen är ledig!
Stör du dig på:
När människor står länge i kö och inte förrän det blir deras tur börjar plocka fram plånbok och annat de behöver.
Gosar du med:
Mina barn och  min man.
Lagar mat:
Det gör jag ofta och jag tycker om det, i alla fall när det finns något hemma att laga av.
Diskar:
Kör allt i diskmaskinen.
Tidning läser du:
Bläddrar gärna i typ Elle, Damernas värld, Family Living och liknande, total avkoppling för mig.

DSC_0013

Buss åker du oftast:
När jag ska ned på stan.
Dag fyller du år:
En kall dag i December.
Årstid föredrar du:
Trist svar, men alla har sin charm. Gillar skiften mellan årstider, när vinter blir vår, vår sommar osv.

DSC_0017

Gör du nu:
Sitter i soffan och har en liten minimänniska som kollar på film bredvid mig.
Gör dig till en bra människa:
Jag försöker vara snäll och omtänksam mot människor i min omgivning, och mot människor som inte finns just precis i min närhet.
Gör dig till en dålig människa:
Jag kan ibland ha svårt att se utanför min egen bubbla och är nog lite för egen ibland.
Vill du arbeta med:
Vad som helst som har med böcker att göra vore underbart, men trivs hyfsat med mitt nuvarande yrke också.
Är roligast just nu:
Att några goda vänner nyss fått så underbara bebisar!
Har på dig just nu:
Pyjamas.
Äger du för skor:
Mest en massa praktiska skor, det är i alla fall bara dem jag har på mig.
Har du för storlek i skor:
37-38
Läser du för bok:
Det minsta vi kan göra är så mycket som möjligt av Pär Holmgren och i lurarna rullar Min Fantastiska väninna av Elena Ferrante.
Ska du göra nu:
Ta tag i den här dagen, fixa frukost och gå ut med barnen.

2 reaktioner på ”Kul enkät

    • Jag tycker den är bra, men kanske inte så superfantastisk som en del tycker. Har precis lyssnat klart och det är ju tre delar till om jag förstått rätt, och jag tror att helheten kan bli riktigt bra. Den är absolut läsvärd! En recension kommer snart!

      Gilla

Kommentera

