Böcker med sånger

Förutom att läsa så försöker jag även sjunga med mina barn. Och det kommer inte lika naturligt som att läsa, om jag säger så. Men än är de för små för att klaga på mina röstresurser. Här är i alla fall några böcker som vi ofta sjunger ur eller lyssnar på melodier ifrån.

DSC_0038.JPG

Svenska barnvisor och Och nu så vill jag sjunga är väldigt populära hos alla i familjen. De innehåller text och noter men dessutom får man melodin uppspelad, perfekt om man som jag inte kan läsa noter.

I Pompes orkester får vi följa med Pompe på en tur genom skogen för att samla ihop och lyssna på olika instrument inför en konsert. Mysiga små melodisnuttar och kul om man vill lära sig olika instrument.

Och sist men inte minst någon av Barnkammarböckerna. Finns väl i var och vartannat hem. Kul att bläddra runt i och sjunga någon sång här och där. Vissa innehåller även små texter, rim eller längre berättelser.

Kommentera

