Instagramkonton som tipsar om barnböcker

Det lättaste sättet att få upp ögonen för nya eller för den delen lite äldre barnböcker tycker jag är olika instagramkonton. Här kommer ett gäng av mina favoriter.

  • @bokmorsa
  • @barnensbokklubb
  • @barnbokhandelnbokbok
  • @bokunge.se
  • @brytigabocker
  • @en_barnbok_om_dagen
  • @olikaforlag
  • @prickigapaula
  • @rabensjogren

 

 

 

 

2 reaktioner på ”Instagramkonton som tipsar om barnböcker

  1. En vecka går så förtvivlat fort, jag hade tänkt skriva om barnböcker varje dag – men livet kom emellan. Men som jag skrev på bloggen i dag, så skriver jag med ojämna mellanrum om barnböcker, och mer än så kan jag inte få till.
    Riktigt gamla barnböcker kan man hitta på Gutenberg och en del andra ställen med e-böcker.

    Gilla

    • Ja tiden har en förmåga att rusa förbi, speciellt så här års! Räcker alldeles utmärkt att skriva när andan faller på, så gör jag oftast men ibland tycker jag att det är kul att planera något litet tema till bloggen. Tack för tipset om vart en hittar äldre barnböcker.

      Gilla

Kommentera

