Faktaböcker för barn

Idag tänker jag inte tipsa om något, utan vill gärna ha tips istället. Jag är på jakt efter bra faktaböcker till barn i åldrarna 3-6. Det spelar inte så stor roll vad de handlar om, utan jag letar mer efter fina illustrationer, bra text och roliga infallsvinklar. Har ni några tips?

Listar några här som jag funderar på.

Fantastiska fakta om djur

isbn9789172997752

Nyfiken på kroppen

4 reaktioner på ”Faktaböcker för barn

  1. Mina favoritfaktaböcker som liten hette ”så funkar det” (om typ all form av teknik) och ”Så funkar du” om människokroppen. De hade underbara bilder och jag läste och tittade i dem typ hela min barndom 🙂

    Gilla

Kommentera

