Min (bok)dag i bilder

Bloggare som t.ex. Elsa Billgren och Sandra Beijer gör då och då  inlägg där de under en dag tar ett foto i timmen, och sedan får dessa bilder berätta om deras dag. Jag tycker att de inläggen är roliga att läsa och funderade lite kring om det skulle funka på en bokblogg. Först kände jag att nej, det skulle bli väldigt få bilder om jag fotade det lilla jag hinner läsa, men så insåg jag att böcker och framförallt läsning är närvarande ganska ofta under en dag. Så jag gör ett försök, här kommer min (bok)dag i bilder.

IMG_2796.JPG

Barnen vaknar vid 6-tiden, för att inte behöva stiga upp direkt sjunger och läser vi en stund ur den randiga barnkammarboken.

IMG_2801

Det är lördag och förmiddagsfika står på agendan, här bakar vi världens bästa kladdkaka. Den blir perfekt varje gång. Glasyren brukar vi strunta i, kakan blir supergod ändå!

IMG_2803.JPG

Sovdags för minstingen och under tiden lyssnade jag på senaste avsnittet av Mellan raderna, en podcast om läsning.

IMG_2806.JPG

Lite lek på altanen och jag försöker hitta lite inspiration till min löpning, gick sådär.

IMG_2799.JPG

Efter lunchen sökte vi skugga inomhus och lekte med den här roliga boken. Har skrivit om den här.

IMG_2829.JPG

Jag smiter iväg en stund och läser några rader ur Hustrun av Meg Wolitzer.

IMG_2817.JPG

När vädret är så fint som i helgen och barnen är ute till sent på kvällen så krävs det lite tid för nedvarvning innan sänggående. Jag och 3åringen läser kartbok och funderade över vem som kan tänkas bo i alla olika länder.

IMG_2818.JPG

Och så äntligen dags för sängen, Gittan och älgbrorsorna var kvällens val för 3åringen. Själv lyssnar jag på ljudbok innan jag somnar, denna kväll på Ett vet jag säkert av Oprah Winfrey.

 

 

En reaktion på ”Min (bok)dag i bilder

Kommentera

