Koko och Bosse

Dagarna bara springer förbi och jag hinner inte blogga alls så mycket som jag skulle önska. Däremot läser jag många bra böcker just nu! Så snart kommer det upp lite recensioner.

Under tiden kan jag tipsa om en kul barnbok!

Koko och Bosse hinner inte
Koko och Bosse hinner inte av Lisen Adbåge

Koko och Bosse är på väg till stranden och eftersom bussen snart går måste de skynda sig. Men Koko vill bara cykla lite på trehjulingen, kika på en snigel och klättra på en sten. Jag känner så väl igen historien, någon speciell aktivitet är planerad men barnet har hur kul som helst med något helt annat. Som vuxen är det så lätt att ändå envisas med sin plan och glömma bort att det viktiga kanske inte är exakt vad man gör utan att barnet har skoj.

Samtliga böcker om Koko och Bosse är jättefina, jag har tidigare bloggat om Koko och Bosse törs inte.

Kommentera

