Veckans tema på kuturkollo: Lånat, bytt och fått

IMG_2409

Jag gillar verkligen kulturkollos tema den här veckan lite extra mycket. Det är superbra att låna och byta böcker med varandra. Då blir böckerna lite mer lästa och miljön vinner på att vi inte hela tiden köper nytt! Dessutom älskar jag bibliotek och att de erbjuder böcker till alla.

Utmaningen den här veckan är en enkät, något jag också älskar (det här temat är verkligen som gjort för mig)!!

Hur många biblioteksböcker har du hemlånade just nu? 11 st, 1 till mig och 10 till barnen. Ovanligt lite faktiskt.
Vilken var den senaste boken du fick? Komma och gå av Tayie Selasi fick jag i födelsedagspresent av min svärmor.
Vilken var den senaste boken du gav bort? Novellix senaste släpp med brittiska klassiker gav jag till min svärmor i födelsedagspresent. Så trevligt med en svärmor som delar kärleken till böcker.
Vilken var den senaste boken du bytte till dig och mot vad? Får ganska ofta böcker som vänner läst ut och skickar även vidare sådana jag själv läst klart och inte vill behålla, men har nog aldrig genomfört ett regelrätt byte.
Vad läser du just nu och hur fick du tag på den boken? Läser Bad feminist av Roxane Gay som jag köpt själv och lyssnar på En syster i mitt hus av Linda Olsson via tjänsten Storytel.

10 reaktioner på ”Veckans tema på kuturkollo: Lånat, bytt och fått

  1. Jag har gett svärmor några av mina ”avlagda” böcker, men slutade med det när jag fick höra att hon slänger dem när hon har läst dem 😮

    Gilla

  2. Denna enkät poppar upp överallt. Tror att jag själv ska ge mig på den 😉 Kul att läsa dina svar. Jag är helt ”wow” över alla biblioteksböcker 😀 Härligt!

    Gilla

Kommentera

