Top tio tisdag

4ff0f-toptentuesday

Idag är temat för top ten tuesday väldigt generöst; vi ska helt enkelt lista 10 anledningar till att vi älskar något, valfritt vad. Många har skrivit om sin kärlek till läsning och de har radat upp så många bra saker. Jag väljer att skriva om tio orsaker till att jag älskar bibliotek.

  1. Böckerna är gratis, det enda som behövs är ett lånekort.
  2. Bibliotek är till för alla.
  3. De kunniga bibliotekarierna.
  4. När man inte behöver köpa en bok kan man chansa lite och plocka upp okända titlar och författare. Gillar man inte boken är det bara att lämna tillbaka den.
  5. Alla aktiviteter som finns på ett bibliotek, bokcirklar, sångstunder för barn, föreläsningar m.m.
  6. Den lugna stämning som oftast råder på ett bibliotek.
  7. Det är roligt att ta med barnen till biblioteket och låta dem låna massor med böcker.
  8. Att det finns så många olika bibliotek. Stora, små, skolbibliotek, specialinriktade bibliotek vid lärosäten, galet vackra bibliotek osv.
  9. Att det ofta går att få tag i lite äldre och ovanliga böcker via biblioteken.
  10. Och sist men inte minst, den enorma mängd böcker som finns på de flesta bibliotek. Jag hittar alltid massor med böcker som fångar mitt intresse!
3 reaktioner på ”Top tio tisdag

  1. Jag önskar så att jag klarade att låna böcker på biblioteket, men efter alla hårresande historier om vad folk hittar i böckerna så låter jag nog bli 🙂 Annars älskar jag biblioteket av alla andra anledningar 🙂

    Gilla

    • Jag förstår! Jag har faktiskt aldrig hittat något äckligt i de böcker jag lånat, men jag kan tänka mig att det förekommer. Jag väljer att låsas som att det inte gör det och låna på tills jag själv springer på något, lite det drabbar inte mig mentalitet alltså:)

      Gilla

Kommentera

