20 snabba

Vad fort veckorna går, kan inte fatta att det redan är söndag igen. Jag har haft turen att befinna mig på en plats med strålande väder i stort sett hela veckan, så bad har gått före bok. Då passar en enkät bra, den här roliga enkäten är skapad av Linda på Enligt O.

Väljer du …

strut eller bägare? Gillar inte struten, tycker den är torr och tråkig!

rosévin eller bubbel? Alkoholfritt bubbel.

Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg? Tittar extremt sällan på tv, men om vinden ligger på från rätt håll kan jag höra Allsång på Skansen hem till mig.

hav eller sjö? Om jag ska bada föredrar jag sjö, men jag älskar att vara nära havet.

pocket eller e-bok? Spelar faktiskt ingen roll!

deckare eller feelgood? Läser inte jättemycket av vare sig deckare eller feelgood, men just nu skulle jag behöva lite mer av den senare, har läst så mycket dystert på sistone.

fotbolls-EM eller OS? Kul med sport, har dock inte sett en enda hel match från EM, hoppas ta igen det under OS.

tegelstenar eller tunnisar?

Livet efter dig eller Independence Day 2? Vill inte lägga min tid på någon av dessa.

Zlatan eller Ronaldo?

sol eller skugga?

film eller tv-serie? Min dotter är snart 1,5, sedan hon föddes har jag sett 1 film. Jag gillar film, så det måste bli ändring på det.

blåbär eller hallon? Kan man leva enbart på hallon?

Bruce Springsteen eller Håkan Hellström? Men Håkan är också bra!

originalpocket eller filmomslag? Filmomslag är alltid så fula.

nytt eller gammalt? Nytt, lite halvnytt och sådant med några decennier på nacken.

slalomläsning eller en i taget? Minst en bok att läsa och en att lyssna på.

Facebook eller Instagram?

skratta eller gråta? Okej det är viktigt att gråta också, men skratta, det är väl ändå det bästa som finns!

getingar eller myggor? De är lättare att slå ihjäl och oftast färre. Har jobbat på ett nöjesfält med att sälja sockervadd och Belgiska våfflor, det botar getingskräck för all framtid kan jag lova.

 

Kommentera

