Höstläsningstag

 

Miss Magic har satt ihop en rolig lista om höstläsning och taggade mig och massa andra bra bloggar! Här kommer mina svar.

1. Är det några speciella böcker du planerar att läsa under hösten? Jag går en kurs i barn- och ungdomslitteratur, så först och främst måste jag läsa kurslitteratur. Bland annat står Unga kvinnor av Louisa May Alcott, Sandor slash Ida av Sara Kadefors och Harry Potter på den listan, härlig kurslitteratur va!

Unga kvinnor

2. September är förknippad med skolstart. Vilken bok tyckte du bäst om att läsa i skolan? Och vad var / är dina favoritämnen? Mitt minne alltså, så kass. Kommer inte ihåg någon bok jag läste i skolan. Gillade de flesta ämnena men var inte så intresserad av naturvetenskapliga ämnen, typ fysik.

3. I oktober är det Halloween. Gillar du läskiga böcker och filmer och i så fall vilka? Ser ingen skräck, är alldeles för mesig för det. Läser väldigt sällan skräck, men när jag väl gör det brukar jag faktiskt tycka att det är riktigt bra. Gillar Ajvide Lindqvist till exempel.

Våran hud vårat blod våra ben

4. Vilken bok passar för mysläsning under mörka höstkvällar? Åh, finns mycket som passar fint tycker jag. En mustig familjesaga, en bra feelgood, någon spännande deckare eller varför inte en tårdrypande kärlekssaga. I höst hoppas jag att Hennes nya namn av Elena Ferrante och You had me at hello av Mhairi McFarlane ska göra jobbet!

You had me at hello

5. När du har krypit upp i soffan med en mysig bok, vad vill du dricka för varm dryck? Det blir en kopp te.

6. Har du några höstplaner du ser fram emot? Jag ska byta jobb, det ska bli spännande. Annars längtar jag faktiskt till jul. Vill baka, pyssla och hänga med vänner och familj!

Trevlig höst!

 

 

7 reaktioner på ”Höstläsningstag

  1. Unga kvinnor läste jag i förenklad version när jag höll på att lära mig engelska. Minns att jag älskade den. Måste läsa om den och i förenklad version 🙂

    Kul att du gillade taggen 😀

    Gilla

Kommentera

