Prisdags

Då var det måndag och ny vecka. Och detta är veckan då vinnaren av Nobelpriset i litteratur presenteras. På torsdag närmare bestämt. Spännande! Tänker inte försöka mig på någon gissning, men håller en liten tumme för Margarat Atwood, som verkar figurera på betinglistorna.

Knappt två veckor senare den 24 oktober presenteras de nominerade till Augustpriset. Även det spännande. Under tiden kan man kika in på de bloggar som är ambassadörer för priset, till exempel spekulerar Just här Just nu kring vilka som kommer nomineras till fackpriset.

 

2 reaktioner på ”Prisdags

  1. Å, tack för länkningen! I dag recenserade jag en bok som jag tycker förtjänar en nominering. Snart kommer fler, och jag kommer nog att skriva litet om de andra kategorierna också.

    Visst är det otroligt svårt att gissa vem det blir som vinner Nobelpriset i litteratur. Jag såg att Philip Roth låg bra till, och visst skall en man få priset om han verkligen är den som förtjänar det mest, men jag tycker ändå att det vore extra roligt om priset gick till en kvinna 🙂

    Gilla

Kommentera

