Vi är en av Sarah Crossan

Okej, jag säger det direkt ifall någon tänker sluta läsa redan här, detta är en FANTASTISK bok. Läs den!

Vi är en av Sarah Crossan handlar om Grace och Tippi, 16 år gamla och siamesiska tvillingar. På grund av deras familjs försämrade ekonomi måste tvillingarna sluta få hemundervisning och börja i en, förvisso privat, men ändock vanlig skola. Jag tänker inte skriva mer om handlingen, för boken gör sig bäst utan en massa kunskap om innehållet.

Men jag kan säga som så, att detta är en bok som fick mig att skratta, bli glad, bli förskräckt, bli hoppfull, bli ledsen och fälla en tår. Boken är skriven på ett sätt som känns supertrovärdigt och en fattar precis hur tvillingarna känner. Boken kryper under skinnet på en. Den klämmer sig lätt in på min topp tre i år! Lämplig från ca 12 år och uppåt.

 

4 reaktioner på ”Vi är en av Sarah Crossan

Kommentera

