På min önskelista

Jag fyller snart år och dessutom närmar sig julafton. Så det första inlägget med julklappstips blir helt enkelt min egen önskelista. Här kommer några böcker som gärna få flytta in i min bokhylla.

Halsen rapar, hjärtat slår : rim för 0-100 år!

Halsen rapar hjärtat slår, rim för 0-100 år av Emma och Lisen Adbåge. Vad är inte bra med den här, illustrationer av systrarna Adbåge och rim. Fantastiskt!

Jag håller tiden

Jag tycker mycket om Åsa Grennvalls Deras ryggar luktade så gott, så nu är jag väldigt nyfiken på hennes nya Jag håller tiden. 

Uppgång och fall

Ett annat seriealbum jag gärna vill läsa är Liv Strömquists Uppgång och fall.

Den lilla svarta : Modeindustrins mörka baksida

Den lilla svarta av Gunilla Ander är en bok om klädindustrin och om dem som betalar priset för våra billiga kläder. Viktig bok!

Nyfiken grön : mera vego - mindre regler!

Nyfiken grön av Cecilia Blankens och Kristin Johansson passar säkert perfekt för barnfamiljen som vill äta mer vegetariskt, och där platsar min familj.

Fest på 30 min.

En kokbok till tar sig in på listan. Jag vill gärna bjuda hem folk oftare, det är så kul när det väl blir av. Därmed känns fest på 30 minuter av Jessica Frej klockren.

2 reaktioner på ”På min önskelista

Kommentera

