Vi är alla helt utom oss

Bokomslag: Vi är alla helt utom oss

Först och främst, omslaget på den här boken är så snyggt! Bara det värt att köpa hem boken för. Sedan till innehållet, det är svårt att skriva utan att spoila, så jag beskriver den helt enkelt så här. Det är en bok om en familj, en ovanlig sådan som består av en mamma, en pappa, en son och två döttrar. Eller den gjorde i alla fall det förut.

Jag köpte inte bara hem boken på grund av det snygga omslaget utan jag hade även sett den nämnas lite här och där och alltid i positiva ordalag. Och jag håller med, det är en bra bok. Det är en bra story, med en twist som gör historien bättre och allt eftersom boken går läser jag snabbare och snabbare för att få veta hur det slutar. Och sedan slutet då, där har jag faktiskt läst blandade omdömen, men jag tycker att det är ett bra slut. Ibland måste det få sluta så känner jag. Ett litet minus är att boken stundtals, främst i början, är lite seg. Men låt inte det avskräcka, fortsätt läs!

En annan grej med boken som jag verkligen gillar är att den är samhällskritisk på flera ställen, mer eller mindre märkbart. Det är invävt på ett bra sätt i historien och kan knappast låta bli att påverka läsaren.

 

 

6 reaktioner på ”Vi är alla helt utom oss

Lämna en kommentar