Julklappstips för badrumsskåpet

DSC_0020.JPG

Vi fortsätter på det miljövänliga temat. Schampo och deo är väl något som de flesta av oss använder och idag tänkte jag tipsa om några miljövänligare alternativ som jag tycker funkar bra. Dessutom är de lite dyrare, så de kan vara kul att få i present och slippa köpa själv.

Jag har sedan säkert 15 år tillbaka haft en torr och ibland väldigt kliande hårbotten. De frisörer jag gått till har sagt att det inte är mjäll, så jag antar att det någon annan form av irritation. Det som hittills hjälpt absolut bäst är John masters organics zinc and sage shampoo med balsam. Nu har jag ett ganska kort hår, så balsameffekten ska jag låta vara okommenterad. Men i övrigt ett så bra schampo och det bästa av allt, det luktar gräddig karamell.

Jag tycker att det känns skönt att använda deo utan aluminium. Den här från c/o Gerd är dessutom fri från parabener och alkohol. Och den funkar verkligen, jag har testat den i de flesta situationer och den funkar lika bra som vilken vanlig deo som helst. Den finns i en neutral variant också men den här är lite, lite bättre.

Sist men inte minst en inte helt nödvändig produkt, men icke desto mindre härlig. Maria Åkerbergs papaya peeling. Ger len hud och luktar supergott!

 

En reaktion på ”Julklappstips för badrumsskåpet

Lämna en kommentar